A. Mickevičius: „Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas“

Parfumeris Aistis Mickevičius (asmeninio archyvo nuotr.)

Žinomas radijo ir televizijos laidų vedėjas Aistis Mickevičius jau keletą metų atsiribojo nuo darbo pramogų versle ir atrado save naujame amplua – tapo parfumerijos žinovu. Prieš metus kvepalų ekspertas išleido ir pirmąją, darbus įrėminančią knygą – „Kvepalai“. Todėl šiandien siūlome apie kvepalus sužinoti daugiau tiesiai iš šio eksperto lūpų.

-Koks parfumeris Jums yra autoritetas? Kodėl?

-Man, kaip žmogui, giliai besidominčiam parfumerija ir ją kuriančiam, didelį įspūdį daro tie autoriai, kurių kurti aromatai galėtų būti vadinami efemeriškais, tačiau išliekamąją vertę turinčiais, meno kūriniais. Tarp daugybės savo srities profesionalų, visų pirma, išskirčiau legendinę prancūzų parfumerę Germaine Cellier, kūrusią parfumerinius šedevrus Robert Piguet mados namams („Bandit“, 1944; „Fracas“, 1948). Moteris to meto parfumerijos pasaulyje buvo itin retas reiškinys, tuo tarpu šios autorės aromatai, nors ir galėtų būti vadinami parfumerijos aukso fondu, tebėra aktualūs ir mėgstami šiandien. Nepaprastai žaviuosi prancūzų parfumerio Guy Robert‘o (1926 – 2012), ispanų Carloso Benaimo ir Alberto Morillaso kūryba. Mane, be abejo, žavi Jeano Claude‘o Ellenos minimalizmas (pvz., jo sodų ciklas, sukurtas kompanijai Hermes). Iš nišinės parfumerijos modernistų esu įkvėptas Dominique‘o Ropiono, Marko Buxtono, Antoine‘o Lie, Bertrand‘o Duchaufouro, Alessandro Gualtieri kūrybinių sumanymų. Taip pat jaučiu nenumaldomą parfumerinį potraukį tiems aromatams, kuriuos komponavo talentingoji Olivia Giacobetti. Visi mano išvardyti autoriai turi išsiugdytą savitą kūrybinį stilių, kuris jų olfaktorinius kūrinius daro išskirtiniais begalinėje aromatų jūroje.

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų, pirmiausia, pasitikime uosle. Ar sutinkate su tuo?

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų mes tegalime kliautis šiais esminiais faktoriais – savąja uoslė ir savo oda. Uoslės pagalba išsirenkame tuos aromatus, kurie jaudina mūsų vaizduotę, suteikia komforto pojūtį, intriguoja, nuteikia harmoningai ir tai, beje, labai intymus ir individualus procesas. Kitas etapas – patikusį aromatą būtina išbandyti ant odos ir pasižiūrėti, kaip jis ant jūsų „guli“ (kaip skleidžiasi, kiek ilgai laikosi). Tai vieninteliai patikimi „lakmuso popierėliai“, kuriais vadovaudamasis žmogus turėtų rinktis parfumerijos produktus. Dėl šios priežasties absoliučiai nepatartina dovanoti kitam žmogui naujo, nežinomo aromato, nebent jūs tą žmogų pažįstate, kaip patį save.

-Ar reikia lavinti uoslę? Kodėl?

-Kalbant apie uoslę, labai gaila, kad evoliucijos eigoje žmonija visai apleido šį puikų savo pojūtį ir ėmė labiau kliautis rega ar klausa. Jei žmonės nuo gimimo treniruotų savo uoslę, galėtų užuosti tiek aromatinių niuansų, kiek šunys – virš tūkstančio. Taigi, teoriškai, kiekvienas iš mūsų galėtų išsiugdyti parfumeriui reikalingą techniką. Deja, apleidę uoslę, atbukinę ją, šiandien dažnai nesugebame aplinkoje užuosti ir tiksliai identifikuoti elementariausių kvapų.

-Kokie buvo Jūsų pirmieji kvepalai?

-Pirmąjį aromatą dovanų dar gavau paauglystėje. Tai buvo tų laikų šedevras – kompanijos Dior vyriškasis bestseleris „Fahrenheit“. 1988-ais metais Jeano Louis Sieuzaco ir Maurice‘o Roger sukurta moderni kompozicija išsiskyrė iki tol vyravusių vyriškų kvapų plejadoje novatorišku „skambėjimu“, parfumerinių medžiagų panaudojimu, netipine odinių aromatų kompozicija. Aišku, šių niuansų aš tuo metu nežinojau, aromatas mane patraukė tuo, jog jo kvapas buvo kažkoks neapčiuopiamas, paslaptingas, abstraktus. Vėliau sužinojau, jog „Fahrenheit“ kompozicijoje panaudota didelė koncentracija magiškosios Iso E Super molekulės, taip mėgstamos kvapų pasaulio modernistų. Prisipažinsiu, tai vienas mėgstamiausių mano parfumerinių ingredientų, suteikiantis aromatui aksominį minkštumą, vitališkumą ir tą nenusakomą abstraktumo pojūtį.

-Kaip manote, koks Jūsų kuriamų kvepalų išskirtinumas?

-Man, kaip ir kiekvienam nišiniam autoriui savamoksliui, būdingas savitas požiūris į parfumeriją, kuriam įtakos beveik nedaro klasikiniai kūrybos principai. Taip, yra bendro pobūdžio taisyklės, tačiau savo klientams aš daugiausia kuriu individualiai, tad leidžiu sau daug improvizuoti ir eksperimentuoti. Tie, kurie kvėpinasi mano kurtais aromatais, sako, kad jų su niekuo nesumaišysi. Ir tai labai džiugina. Šiuo metu mano parfumerinių eksperimentų lauke – natūralių ingridientų ir inovatyvios sintetikos kombinacijos. Pamažu gimsta graži botanistinė aromatų kolekcija, kurią ateityje planuoju pristatyti publikai kvapų parodos formatu.

-Kokios kvepalų mados ir tendencijos šiandien?

-Parfumerija yra ta sritis, kuri iš esmės negeneruoja jokių madų ir tendencijų. Kaip jau sakiau, aromatai – tai labai individualu. Atrasti savąjį aromatą, tai kaip suformuoti savo aprangos stilių. Mados čia bejėgės. Tačiau, kaip tai bebūtų paradoksalu, žvelgiant globaliai, šiuo metu yra nepaprastai madinga nišinė, ekskliuzyvinė parfumerija, kuri išgyvena tikrą piką. Tad prekiniai ženklai laviruoja tarp noro išlikti išskirtiniais, nišiniais ir noro patikti daugumai, didinti apsukas, gamybą, pardavimus. Taigi, niša yra madinga, nors tai, kas madinga, negali būti niša.

-Ar galioja kvepalų sezoniškumas, kokius kvepalus rinkis vasarą, o kokius žiemą?

-Be abejo. Orai turi nepaprastai daug įtakos renkantis aromatą. Juk alinančiai karštą vasaros dieną tikrai nesinori kvėpintis sunkiais, svaigiais kvepalais, tuo tarpu šaltą žiemą retas kuris mėgsta vasariškos gaivos purslus. Mūsų kraštuose sezoniškumas pakankamai gerai išreikštas, tad reikėtų pagalvoti atitinkamai ir apie skirtingus aromatus kiekvienam metų laikui.

-Kokius aromatus patartumėte naudoti ryte, dieną ir vakare? Kodėl?

-Ryte – lengvesnius, mažesnės koncentracijos, vakare – sunkesnius. Bet šiaip jau čia labai individualu ir nelygu, kur tas pasikvėpinęs žmogus eina. Tik reikia atsiminti vieną paprastą taisyklę – jeigu aromatas jums labai patinka, visai nereiškia, kad jis patinka ir visiems aplinkui, tad nereikėtų jo padauginti. Antraip rizikuojate susilaukti ir nemalonių reakcijų savo atžvilgiu. Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas, mūsų vizitinė kortelė, kuri palieka vienokį ar kitokį įspūdį apie jus, suteikia daug neverbalinės informacijos.

-Koks svarbiausias patarimas, renkantis kvepalus – aromatas ar gamintojas? Kodėl?

-99,9 procentai žmonių nei žino, nei įsivaizduoja, kur gaminami kvepalai, nes ant pakuotės paprastai rašomas tos kompanijos, kuri išleido (o ne pagamino) aromatą, pavadinimas. Tie patys 99,9 procentai dažniausiai nieko nežino ir apie tų kvepalų autorius, nes autoriai taip pat nerašomi (išskyrus pavienius atvejus) ant pakuotės. Tad nesiblaškykite ir rinkitės kvapą, nes kvapas yra mūsų sielos veidrodis, jis atspindi mūsų skonį, išprusimą, mintis, galimybes ir daugybę kitų dalykų. Nesivaikykite madų, būkite originalūs, ieškokite tik jums patinkančio ir tinkančio aromato.

-Kiek Jūsų, kaip profesionalo nuomone, verta mokėti už kokybiškus kvepalus?

-Tiek, kiek už juos prašo. Pigių ir kokybiškų kvepalų, kaip ir drabužių, batų, rankinių, baldų, automobilių, gėrimų, papuošalų ar ko kito – nebūna. Tai prieštarautų logikai ir sveikam protui. Jei renkatės išskirtinius, nišinius aromatus, turite suvokti, jog tai ne tik parfumerinis produktas, bet ir meno kūrinys, kurio idėjai perteikti panaudoti kvapų menininko protas, išmonė, techninės žinios. Todėl vertėtų susilaikyti tik vienu atveju – kai kvepalų flakonas yra daugiau žadantis nei pats kvapas.

interviu kvelapai parfumeris aromatas AistisMickevičius
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Įvertinimų nėra
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Vilniuje ir Kaune artimiausius dvejus metus pensijas į namus pristatys bendrovė „Lietuvos paštas“, kuri laimėjo „Sodros“ skelbtą viešųjų pirkimų konkursą. Sutartis su „Lietuvos paštu“ bus sudaryta artimiausiu metu. Vilniuje ir Kaune šių metų pradžioje nutraukus sutartį su pensijas į namus pristatančia bendrove, šiuo metu laikinai pensijas į namus pristato „Lietuvos paštas“. Vilniuje į namus iš viso pristatoma apie 28 tūkst. išmokų, o Kaune – 25 tūkst. Vien...
Lietuvoje
2019 metų gegužės pabaigoje Lietuvos internetiniuose portaluose šmėžavo nuskandinto šunelio nuotrauka. Aiškėjant istorijos detalėms, straipsnių komentaruose buvo aršiai aptarinėjama, kokių bausmių nusipelnė penkių šuniukų šeimininkas ir juos nuskandinęs vyras.  Gegužės 27 dieną Šilalės seniūnė sulaukė skambučio iš miesto gyventojos Ievos Urbonaitės, kuri pranešė, kad tvenkinyje plūduriuoja negyvas šuniukas. Atvykusi Priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba ištraukė...
Įvykiai
Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ tradiciškai vyks populiariausia Lietuvoje didžiųjų nuolaidų akcija „Jamam“. Lankytojai galės rinktis prekes ir paslaugas su specialiais pasiūlymais ir nuolaidomis iki 50 proc. iš maždaug 700 parduotuvių ir paslaugų vietų. „Dešimtus metus iš eilės skaičiuojanti didžiausia šalyje mažmeninės prekybos akcija „Jamam“ yra ypač vertinama ir sulaukia didelio susidomėjimo – a...
Įvykiai
Trečiadienio vakarą aštuoniolikoje Lietuvos miestų ir rajonų purpurine spalva nusidažė net dvidešimt pastatų. Vilniuje purpurine spalva aštuonias dienas švies Žvėryno tiltas. Nuo 2011-ųjų likus kelioms dienoms iki lapkričio 17-osios – Pasaulinės neišnešiotų naujagimių dienos – šia spalva apšviečiami įvairūs pasaulio pastatai daugiau nei 60 šalių. Anot neišnešiotų naujagimių asociacijos „Neišnešiotukas“ vadovės Astos Speičytės Radzevičienės, purpurinė spalv...
Foto ir video
Vakar ankstų rytą, Lietuvos Policija kartu su Ispanijos Karalystės Nacionaline policija, glaudžiai bendradarbiaujant su Europolu ir Eurojustu, suderintu laiku Lietuvoje ir Ispanijoje pradėjo vykdyti nusikalstamos grupuotės narių, veikusių prekybos žmonėmis ir pelnymusi iš kito asmens prostitucijos tarptautiniu mastu, sulaikymo operacijas. 2018 metų pirmoje pusėje policijos pareigūnai, analizuodami gaunamą informaciją bei tam tikrus įvykius, identifikavo, k...
Būstas
Seimui pristatytos Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pataisos (projektas Nr. XIIIP-4078), kuriomis siūloma sumažinti fizinių asmenų nekomercinės paskirties nekilnojamajam turtui taikomą neapmokestinamąjį dydį nuo 220 tūkst. eurų iki 100 tūkst. eurų. Dar iki projekto pateikimo jo iniciatoriai įregistravo pasiūlymą neapmokestinamąjį dydį sumažinti ne iki 100 tūkst., bet iki 150 tūkst. eurų. Asmenims, auginantiems tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 me...
Įvairios
Pastaraisiais mėnesiais šiek tiek sulėtėjus nekilnojamojo turto (NT) sandorių augimo tempams, visą sandorių rinką į priekį tempia žemės sklypai. Tokias tendencijas pastebi sukauptus NT sandorių duomenis analizuojantis Registrų centras. Preliminariais duomenimis, šiemet per sausio-spalio mėnesius visoje Lietuvoje pirkimo-pardavimo sandoriais iš viso parduota beveik 110 tūkst. NT objektų, arba 5 proc. daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, kai per...
Kultūra
„Šiltas, paveikus, itin muzikalus“, – taip, pernai Andriaus Kaniavos režisuotą spektaklį, po premjeros gyrė vaikų rašytojo Jono Avyžiaus našlė Irena Avižienė. 2018 m. sukako lygiai 50 metų, kai buvo išleista Jono Avyžiaus apysaka „Aštuonetas iš Trepsės namų“, o Andrius Kaniava praėjusiais metais įgyvendino savo seną svajonę – pastatytė miuziklą vaikams. Po pirmųjų pasirodymų ir gastrolių tapo aišku – vaikai pamėgo miuziklo personažus, o tėvams buvo įdomu p...
Sveikata
Prie pasaulinės „Movember“ iniciatyvos prisijungė transporto dalijimosi bendrovė „CityBee“. Jos klientai visą lapkričio mėnesį galės nemokamai pasitikrinti dėl prostatos vėžio. Be to, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į vyrų fizinę ir psichologinę sveikatą, 500 įmonės automobilių buvo „užauginti“ ūsai. Pasak „CityBee“ bendrovės vadovo Luko Ylos, apie kovą su onkologinėmis ligomis būtina kalbėti visiems ir vis garsiau, nes tik taip įmanoma padidinti prev...