A. Mickevičius: „Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas“

Parfumeris Aistis Mickevičius (asmeninio archyvo nuotr.)

Žinomas radijo ir televizijos laidų vedėjas Aistis Mickevičius jau keletą metų atsiribojo nuo darbo pramogų versle ir atrado save naujame amplua – tapo parfumerijos žinovu. Prieš metus kvepalų ekspertas išleido ir pirmąją, darbus įrėminančią knygą – „Kvepalai“. Todėl šiandien siūlome apie kvepalus sužinoti daugiau tiesiai iš šio eksperto lūpų.

-Koks parfumeris Jums yra autoritetas? Kodėl?

-Man, kaip žmogui, giliai besidominčiam parfumerija ir ją kuriančiam, didelį įspūdį daro tie autoriai, kurių kurti aromatai galėtų būti vadinami efemeriškais, tačiau išliekamąją vertę turinčiais, meno kūriniais. Tarp daugybės savo srities profesionalų, visų pirma, išskirčiau legendinę prancūzų parfumerę Germaine Cellier, kūrusią parfumerinius šedevrus Robert Piguet mados namams („Bandit“, 1944; „Fracas“, 1948). Moteris to meto parfumerijos pasaulyje buvo itin retas reiškinys, tuo tarpu šios autorės aromatai, nors ir galėtų būti vadinami parfumerijos aukso fondu, tebėra aktualūs ir mėgstami šiandien. Nepaprastai žaviuosi prancūzų parfumerio Guy Robert‘o (1926 – 2012), ispanų Carloso Benaimo ir Alberto Morillaso kūryba. Mane, be abejo, žavi Jeano Claude‘o Ellenos minimalizmas (pvz., jo sodų ciklas, sukurtas kompanijai Hermes). Iš nišinės parfumerijos modernistų esu įkvėptas Dominique‘o Ropiono, Marko Buxtono, Antoine‘o Lie, Bertrand‘o Duchaufouro, Alessandro Gualtieri kūrybinių sumanymų. Taip pat jaučiu nenumaldomą parfumerinį potraukį tiems aromatams, kuriuos komponavo talentingoji Olivia Giacobetti. Visi mano išvardyti autoriai turi išsiugdytą savitą kūrybinį stilių, kuris jų olfaktorinius kūrinius daro išskirtiniais begalinėje aromatų jūroje.

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų, pirmiausia, pasitikime uosle. Ar sutinkate su tuo?

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų mes tegalime kliautis šiais esminiais faktoriais – savąja uoslė ir savo oda. Uoslės pagalba išsirenkame tuos aromatus, kurie jaudina mūsų vaizduotę, suteikia komforto pojūtį, intriguoja, nuteikia harmoningai ir tai, beje, labai intymus ir individualus procesas. Kitas etapas – patikusį aromatą būtina išbandyti ant odos ir pasižiūrėti, kaip jis ant jūsų „guli“ (kaip skleidžiasi, kiek ilgai laikosi). Tai vieninteliai patikimi „lakmuso popierėliai“, kuriais vadovaudamasis žmogus turėtų rinktis parfumerijos produktus. Dėl šios priežasties absoliučiai nepatartina dovanoti kitam žmogui naujo, nežinomo aromato, nebent jūs tą žmogų pažįstate, kaip patį save.

-Ar reikia lavinti uoslę? Kodėl?

-Kalbant apie uoslę, labai gaila, kad evoliucijos eigoje žmonija visai apleido šį puikų savo pojūtį ir ėmė labiau kliautis rega ar klausa. Jei žmonės nuo gimimo treniruotų savo uoslę, galėtų užuosti tiek aromatinių niuansų, kiek šunys – virš tūkstančio. Taigi, teoriškai, kiekvienas iš mūsų galėtų išsiugdyti parfumeriui reikalingą techniką. Deja, apleidę uoslę, atbukinę ją, šiandien dažnai nesugebame aplinkoje užuosti ir tiksliai identifikuoti elementariausių kvapų.

-Kokie buvo Jūsų pirmieji kvepalai?

-Pirmąjį aromatą dovanų dar gavau paauglystėje. Tai buvo tų laikų šedevras – kompanijos Dior vyriškasis bestseleris „Fahrenheit“. 1988-ais metais Jeano Louis Sieuzaco ir Maurice‘o Roger sukurta moderni kompozicija išsiskyrė iki tol vyravusių vyriškų kvapų plejadoje novatorišku „skambėjimu“, parfumerinių medžiagų panaudojimu, netipine odinių aromatų kompozicija. Aišku, šių niuansų aš tuo metu nežinojau, aromatas mane patraukė tuo, jog jo kvapas buvo kažkoks neapčiuopiamas, paslaptingas, abstraktus. Vėliau sužinojau, jog „Fahrenheit“ kompozicijoje panaudota didelė koncentracija magiškosios Iso E Super molekulės, taip mėgstamos kvapų pasaulio modernistų. Prisipažinsiu, tai vienas mėgstamiausių mano parfumerinių ingredientų, suteikiantis aromatui aksominį minkštumą, vitališkumą ir tą nenusakomą abstraktumo pojūtį.

-Kaip manote, koks Jūsų kuriamų kvepalų išskirtinumas?

-Man, kaip ir kiekvienam nišiniam autoriui savamoksliui, būdingas savitas požiūris į parfumeriją, kuriam įtakos beveik nedaro klasikiniai kūrybos principai. Taip, yra bendro pobūdžio taisyklės, tačiau savo klientams aš daugiausia kuriu individualiai, tad leidžiu sau daug improvizuoti ir eksperimentuoti. Tie, kurie kvėpinasi mano kurtais aromatais, sako, kad jų su niekuo nesumaišysi. Ir tai labai džiugina. Šiuo metu mano parfumerinių eksperimentų lauke – natūralių ingridientų ir inovatyvios sintetikos kombinacijos. Pamažu gimsta graži botanistinė aromatų kolekcija, kurią ateityje planuoju pristatyti publikai kvapų parodos formatu.

-Kokios kvepalų mados ir tendencijos šiandien?

-Parfumerija yra ta sritis, kuri iš esmės negeneruoja jokių madų ir tendencijų. Kaip jau sakiau, aromatai – tai labai individualu. Atrasti savąjį aromatą, tai kaip suformuoti savo aprangos stilių. Mados čia bejėgės. Tačiau, kaip tai bebūtų paradoksalu, žvelgiant globaliai, šiuo metu yra nepaprastai madinga nišinė, ekskliuzyvinė parfumerija, kuri išgyvena tikrą piką. Tad prekiniai ženklai laviruoja tarp noro išlikti išskirtiniais, nišiniais ir noro patikti daugumai, didinti apsukas, gamybą, pardavimus. Taigi, niša yra madinga, nors tai, kas madinga, negali būti niša.

-Ar galioja kvepalų sezoniškumas, kokius kvepalus rinkis vasarą, o kokius žiemą?

-Be abejo. Orai turi nepaprastai daug įtakos renkantis aromatą. Juk alinančiai karštą vasaros dieną tikrai nesinori kvėpintis sunkiais, svaigiais kvepalais, tuo tarpu šaltą žiemą retas kuris mėgsta vasariškos gaivos purslus. Mūsų kraštuose sezoniškumas pakankamai gerai išreikštas, tad reikėtų pagalvoti atitinkamai ir apie skirtingus aromatus kiekvienam metų laikui.

-Kokius aromatus patartumėte naudoti ryte, dieną ir vakare? Kodėl?

-Ryte – lengvesnius, mažesnės koncentracijos, vakare – sunkesnius. Bet šiaip jau čia labai individualu ir nelygu, kur tas pasikvėpinęs žmogus eina. Tik reikia atsiminti vieną paprastą taisyklę – jeigu aromatas jums labai patinka, visai nereiškia, kad jis patinka ir visiems aplinkui, tad nereikėtų jo padauginti. Antraip rizikuojate susilaukti ir nemalonių reakcijų savo atžvilgiu. Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas, mūsų vizitinė kortelė, kuri palieka vienokį ar kitokį įspūdį apie jus, suteikia daug neverbalinės informacijos.

-Koks svarbiausias patarimas, renkantis kvepalus – aromatas ar gamintojas? Kodėl?

-99,9 procentai žmonių nei žino, nei įsivaizduoja, kur gaminami kvepalai, nes ant pakuotės paprastai rašomas tos kompanijos, kuri išleido (o ne pagamino) aromatą, pavadinimas. Tie patys 99,9 procentai dažniausiai nieko nežino ir apie tų kvepalų autorius, nes autoriai taip pat nerašomi (išskyrus pavienius atvejus) ant pakuotės. Tad nesiblaškykite ir rinkitės kvapą, nes kvapas yra mūsų sielos veidrodis, jis atspindi mūsų skonį, išprusimą, mintis, galimybes ir daugybę kitų dalykų. Nesivaikykite madų, būkite originalūs, ieškokite tik jums patinkančio ir tinkančio aromato.

-Kiek Jūsų, kaip profesionalo nuomone, verta mokėti už kokybiškus kvepalus?

-Tiek, kiek už juos prašo. Pigių ir kokybiškų kvepalų, kaip ir drabužių, batų, rankinių, baldų, automobilių, gėrimų, papuošalų ar ko kito – nebūna. Tai prieštarautų logikai ir sveikam protui. Jei renkatės išskirtinius, nišinius aromatus, turite suvokti, jog tai ne tik parfumerinis produktas, bet ir meno kūrinys, kurio idėjai perteikti panaudoti kvapų menininko protas, išmonė, techninės žinios. Todėl vertėtų susilaikyti tik vienu atveju – kai kvepalų flakonas yra daugiau žadantis nei pats kvapas.

interviu kvelapai parfumeris aromatas AistisMickevičius
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Laisvalaikis
Greičiausiai auganti aviakompanija Europoje „Wizz Air“ skelbia specialią „rožinio“ penktadienio akciją ir siūlo 10 proc.* nuolaidą visiems skrydžiams, užsakytiems nuo lapkričio 15 iki 22 dienos. Akcija galioja keleiviams, keliaujantiems 11–55 žmonių grupėmis. Taip pat kelionės turi būti įvykdytos iki 2019 metų kovo 31 dienos.  Žiemos sezonui jau visai netrukus prasidedant, „Wizz Air“ siūlo Lietuvos keleiviams pasinaudoti galimybe įsigyti bilietų itin žemom...
Įvykiai
Europos šalių kino forume „Scanorama“ tradiciškai pristatomi naujausi lietuvių kino darbai. Trečiadienio vakarą festivalio lankytojai išvydo tarptautinį pripažinimą jau pelniusio jauno rusų režisieriaus Ivano I. Tverdovskio filmą „Šoklys“. Lietuva kartu su Airija ir Prancūzija yra mažosios bendros gamybos dalyvė.  „Labai džiaugiuosi, kad mūsų profesionalai prisideda prie gero autorinio kino kultūros puoselėjimo. Tikiu, kad Lietuvos sinefilams Ivano I. Tver...
Įvykiai
Lapkričio 18-ąją, sekmadienį, minėsime Pasaulinę dieną žuvusiems eismo įvykiuose atminti.  Kviečiame dar kartą atkreipti dėmesį į atsakomybę už savo elgesį kelyje, ir kartu išreikšti solidarumą ir dvasinį palaikymą, skirtą šeimoms, kurios išgyvena netektis dėl eismo įvykiuose prarastų savo šeimos narių, draugų, pažįstamų.  Pagrindinis šios atmintinos (simbolinės) dienos tikslas – dar kartą atkreipti visuomenės dėmesį į kiekvieno asmeninę atsakomybę už savo...
Laisvalaikis
Lapkričio 22 d. pirmąkart Lietuvoje koncertuosiantis garsus vokiečių pianistas Niklas Paschburg naujausiame vaizdo klipe atgaivino kultiniu vadinamą riedlenčių sporto filmą. Muzikantas naujo singlo „Anew“ vaizdo klipe panaudojo ištraukas iš 1962 m. išleistos riedlenčių populiarinimui skirtos juostos „America’s Newest Sports“. Originalaus filmo, kurį nufilmavo dokumentinių filmų režisierius Bruce Brown, trukmė yra 11 min., todėl kuriant N. Paschburg video j...
Laisvalaikis
Tamsus alus ir juodųjų serbentų pyragas? O gal kvietinis alus ir „Pana Cotta“? Tokie deriniai daugeliui gali pasirodyti neįprasti, tačiau jie nustebins naujais patyrimais. Prie tinkamos alaus rūšies galima priderinti įvairų maistą, tereikia atrasti harmoniją tarp šių dviejų dalykų. „Jei saldumynus galima derinti su padažais, obuolių pyragą –su plombyru, tad ir alus gali derėti su desertais. Derinimui svarbu parinkti produktus, kurie padeda atskleisti viena...
Laisvalaikis
Po ilgo laiko – nauja lietuviška daina „Liūdnos akys“. Pirmą kartą – toks magiškas ir tiek daug jėgų pareikalavęs vaizdo klipas. Su dviem geromis naujienomis grupė „Garbanotas“ žengia į paskutinį rudens mėnesį. Trečia, svarbiausia – gruodžio mėnesį kolektyvas išleidžia pirmąjį vien lietuviškų dainų albumą „Paskutinė saulė“.  „Prieš tris metus sėdėjau vienoje Vilniaus kavinių, nusiminęs, nes, matyt, svarsčiau kažkokias ateities vizijas. Kaip kažką pasakyti...
Sportas
Ketvirtadienį Vilniuje startavusiame „Turkish Airlines Baltic Challenge Cup“ turnyre dramatišką pergalę po baudinių serijos iškovojo Lietuvos nacionalinė rinktinė.   Per plauką nuo pergalės per pagrindinį laiką buvę lietuviai galiausiai buvo priversti žaisti pratęsimą, tačiau nepalūžo ir iškovojo pirmąją naujojo trenerio Danielio Lacroix pergalę su Lietuvos rinktine – Japonijos rinktinę įveikę po baudinių serijos – 3:2.   Pirmasis kėlinys sėkmingesnis buvo...
Sportas
Lapkričio 8-11 dienomis Vilniuje įvyks karščiausias metų ledo ritulio renginys – „Turkish Airlines Baltic Challenge Cup“ turnyras, kuriame Lietuvos nacionalinė ledo ritulio rinktinė pradės naująjį savo istorijos etapą. Vilniaus „Pramogų“ arenoje įvyksiantis renginys šiemet bus gerokai pasikeitęs – puikiai žinomus rėmėjus pritraukęs Baltijos šalių rengiamas turnyras turės šešias dalyves, kurios varžysis dvejose grupėse. Iš viso per keturias dienas ledo ritu...
Kultūra
Ketvirtadienio vakarą Vilniuje prasideda 16-asis Europos šalių kino forumo „Scanorama“ sezonas. Jau 16 metų „Scanorama“ kerta visą Europą – nuo Šiaurės iki jos Pietų, supažindindama su ryškiausiais europietiškais filmais ir kviesdama mėgautis geru kinu iš įvairių Europos šalių. Šiemet kruopščiai atrinkti ir sugrupuoti filmai iš 34 šalių suguls į 12 tradicinių „Scanoramos“ programų. „Šiemet savo programą ruošėme galvodami ne tik apie kasmet besilankančius f...