A. Mickevičius: „Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas“

Parfumeris Aistis Mickevičius (asmeninio archyvo nuotr.)

Žinomas radijo ir televizijos laidų vedėjas Aistis Mickevičius jau keletą metų atsiribojo nuo darbo pramogų versle ir atrado save naujame amplua – tapo parfumerijos žinovu. Prieš metus kvepalų ekspertas išleido ir pirmąją, darbus įrėminančią knygą – „Kvepalai“. Todėl šiandien siūlome apie kvepalus sužinoti daugiau tiesiai iš šio eksperto lūpų.

-Koks parfumeris Jums yra autoritetas? Kodėl?

-Man, kaip žmogui, giliai besidominčiam parfumerija ir ją kuriančiam, didelį įspūdį daro tie autoriai, kurių kurti aromatai galėtų būti vadinami efemeriškais, tačiau išliekamąją vertę turinčiais, meno kūriniais. Tarp daugybės savo srities profesionalų, visų pirma, išskirčiau legendinę prancūzų parfumerę Germaine Cellier, kūrusią parfumerinius šedevrus Robert Piguet mados namams („Bandit“, 1944; „Fracas“, 1948). Moteris to meto parfumerijos pasaulyje buvo itin retas reiškinys, tuo tarpu šios autorės aromatai, nors ir galėtų būti vadinami parfumerijos aukso fondu, tebėra aktualūs ir mėgstami šiandien. Nepaprastai žaviuosi prancūzų parfumerio Guy Robert‘o (1926 – 2012), ispanų Carloso Benaimo ir Alberto Morillaso kūryba. Mane, be abejo, žavi Jeano Claude‘o Ellenos minimalizmas (pvz., jo sodų ciklas, sukurtas kompanijai Hermes). Iš nišinės parfumerijos modernistų esu įkvėptas Dominique‘o Ropiono, Marko Buxtono, Antoine‘o Lie, Bertrand‘o Duchaufouro, Alessandro Gualtieri kūrybinių sumanymų. Taip pat jaučiu nenumaldomą parfumerinį potraukį tiems aromatams, kuriuos komponavo talentingoji Olivia Giacobetti. Visi mano išvardyti autoriai turi išsiugdytą savitą kūrybinį stilių, kuris jų olfaktorinius kūrinius daro išskirtiniais begalinėje aromatų jūroje.

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų, pirmiausia, pasitikime uosle. Ar sutinkate su tuo?

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų mes tegalime kliautis šiais esminiais faktoriais – savąja uoslė ir savo oda. Uoslės pagalba išsirenkame tuos aromatus, kurie jaudina mūsų vaizduotę, suteikia komforto pojūtį, intriguoja, nuteikia harmoningai ir tai, beje, labai intymus ir individualus procesas. Kitas etapas – patikusį aromatą būtina išbandyti ant odos ir pasižiūrėti, kaip jis ant jūsų „guli“ (kaip skleidžiasi, kiek ilgai laikosi). Tai vieninteliai patikimi „lakmuso popierėliai“, kuriais vadovaudamasis žmogus turėtų rinktis parfumerijos produktus. Dėl šios priežasties absoliučiai nepatartina dovanoti kitam žmogui naujo, nežinomo aromato, nebent jūs tą žmogų pažįstate, kaip patį save.

-Ar reikia lavinti uoslę? Kodėl?

-Kalbant apie uoslę, labai gaila, kad evoliucijos eigoje žmonija visai apleido šį puikų savo pojūtį ir ėmė labiau kliautis rega ar klausa. Jei žmonės nuo gimimo treniruotų savo uoslę, galėtų užuosti tiek aromatinių niuansų, kiek šunys – virš tūkstančio. Taigi, teoriškai, kiekvienas iš mūsų galėtų išsiugdyti parfumeriui reikalingą techniką. Deja, apleidę uoslę, atbukinę ją, šiandien dažnai nesugebame aplinkoje užuosti ir tiksliai identifikuoti elementariausių kvapų.

-Kokie buvo Jūsų pirmieji kvepalai?

-Pirmąjį aromatą dovanų dar gavau paauglystėje. Tai buvo tų laikų šedevras – kompanijos Dior vyriškasis bestseleris „Fahrenheit“. 1988-ais metais Jeano Louis Sieuzaco ir Maurice‘o Roger sukurta moderni kompozicija išsiskyrė iki tol vyravusių vyriškų kvapų plejadoje novatorišku „skambėjimu“, parfumerinių medžiagų panaudojimu, netipine odinių aromatų kompozicija. Aišku, šių niuansų aš tuo metu nežinojau, aromatas mane patraukė tuo, jog jo kvapas buvo kažkoks neapčiuopiamas, paslaptingas, abstraktus. Vėliau sužinojau, jog „Fahrenheit“ kompozicijoje panaudota didelė koncentracija magiškosios Iso E Super molekulės, taip mėgstamos kvapų pasaulio modernistų. Prisipažinsiu, tai vienas mėgstamiausių mano parfumerinių ingredientų, suteikiantis aromatui aksominį minkštumą, vitališkumą ir tą nenusakomą abstraktumo pojūtį.

-Kaip manote, koks Jūsų kuriamų kvepalų išskirtinumas?

-Man, kaip ir kiekvienam nišiniam autoriui savamoksliui, būdingas savitas požiūris į parfumeriją, kuriam įtakos beveik nedaro klasikiniai kūrybos principai. Taip, yra bendro pobūdžio taisyklės, tačiau savo klientams aš daugiausia kuriu individualiai, tad leidžiu sau daug improvizuoti ir eksperimentuoti. Tie, kurie kvėpinasi mano kurtais aromatais, sako, kad jų su niekuo nesumaišysi. Ir tai labai džiugina. Šiuo metu mano parfumerinių eksperimentų lauke – natūralių ingridientų ir inovatyvios sintetikos kombinacijos. Pamažu gimsta graži botanistinė aromatų kolekcija, kurią ateityje planuoju pristatyti publikai kvapų parodos formatu.

-Kokios kvepalų mados ir tendencijos šiandien?

-Parfumerija yra ta sritis, kuri iš esmės negeneruoja jokių madų ir tendencijų. Kaip jau sakiau, aromatai – tai labai individualu. Atrasti savąjį aromatą, tai kaip suformuoti savo aprangos stilių. Mados čia bejėgės. Tačiau, kaip tai bebūtų paradoksalu, žvelgiant globaliai, šiuo metu yra nepaprastai madinga nišinė, ekskliuzyvinė parfumerija, kuri išgyvena tikrą piką. Tad prekiniai ženklai laviruoja tarp noro išlikti išskirtiniais, nišiniais ir noro patikti daugumai, didinti apsukas, gamybą, pardavimus. Taigi, niša yra madinga, nors tai, kas madinga, negali būti niša.

-Ar galioja kvepalų sezoniškumas, kokius kvepalus rinkis vasarą, o kokius žiemą?

-Be abejo. Orai turi nepaprastai daug įtakos renkantis aromatą. Juk alinančiai karštą vasaros dieną tikrai nesinori kvėpintis sunkiais, svaigiais kvepalais, tuo tarpu šaltą žiemą retas kuris mėgsta vasariškos gaivos purslus. Mūsų kraštuose sezoniškumas pakankamai gerai išreikštas, tad reikėtų pagalvoti atitinkamai ir apie skirtingus aromatus kiekvienam metų laikui.

-Kokius aromatus patartumėte naudoti ryte, dieną ir vakare? Kodėl?

-Ryte – lengvesnius, mažesnės koncentracijos, vakare – sunkesnius. Bet šiaip jau čia labai individualu ir nelygu, kur tas pasikvėpinęs žmogus eina. Tik reikia atsiminti vieną paprastą taisyklę – jeigu aromatas jums labai patinka, visai nereiškia, kad jis patinka ir visiems aplinkui, tad nereikėtų jo padauginti. Antraip rizikuojate susilaukti ir nemalonių reakcijų savo atžvilgiu. Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas, mūsų vizitinė kortelė, kuri palieka vienokį ar kitokį įspūdį apie jus, suteikia daug neverbalinės informacijos.

-Koks svarbiausias patarimas, renkantis kvepalus – aromatas ar gamintojas? Kodėl?

-99,9 procentai žmonių nei žino, nei įsivaizduoja, kur gaminami kvepalai, nes ant pakuotės paprastai rašomas tos kompanijos, kuri išleido (o ne pagamino) aromatą, pavadinimas. Tie patys 99,9 procentai dažniausiai nieko nežino ir apie tų kvepalų autorius, nes autoriai taip pat nerašomi (išskyrus pavienius atvejus) ant pakuotės. Tad nesiblaškykite ir rinkitės kvapą, nes kvapas yra mūsų sielos veidrodis, jis atspindi mūsų skonį, išprusimą, mintis, galimybes ir daugybę kitų dalykų. Nesivaikykite madų, būkite originalūs, ieškokite tik jums patinkančio ir tinkančio aromato.

-Kiek Jūsų, kaip profesionalo nuomone, verta mokėti už kokybiškus kvepalus?

-Tiek, kiek už juos prašo. Pigių ir kokybiškų kvepalų, kaip ir drabužių, batų, rankinių, baldų, automobilių, gėrimų, papuošalų ar ko kito – nebūna. Tai prieštarautų logikai ir sveikam protui. Jei renkatės išskirtinius, nišinius aromatus, turite suvokti, jog tai ne tik parfumerinis produktas, bet ir meno kūrinys, kurio idėjai perteikti panaudoti kvapų menininko protas, išmonė, techninės žinios. Todėl vertėtų susilaikyti tik vienu atveju – kai kvepalų flakonas yra daugiau žadantis nei pats kvapas.

interviu kvelapai parfumeris aromatas AistisMickevičius
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Įvertinimų nėra
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvairios
Didžiausias Lietuvoje ir išskirtinai moteriškai auditorijai skirtas automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ skaičiuoja naujus registracijos rekordus. Per pirmas kelias registracijos savaites į renginį užsiregistravo virš 200 komandų ir beveik 700 dalyvių.  „Ekranuose šmėkščiojantys įspūdingi Dakaro ralio vaizdai, o gal šilta žiema kursto moterų azartą, tad net trečdalis užsiregistravusių į „Moterų ralį“ yra naujokės. Tik dešimtadalyje ekipažų važiuoja p...
Įvairios
Daiktų žymėjimas policijoje vykdomas jau daugiau nei 15 metų. Kaskart suorganizavus prevencines daiktų žymėjimo priemones, žmonės išties noriai pristato turimus vertingesnius daiktus pažymėti policijoje, taip padidindami tikimybę prarastą daiktą greičiau sugrąžinti teisėtam savininkui. Dažnai gyventojai ir savo iniciatyva atvyksta į komisariatą pažymėti daiktus. Siekiant supaprastinti daiktų žymėjimo prieinamumą, ši paslauga nuo 2020 m. sausio 1 d. -  vien...
Gamta
Žaismingos, švelnios, nepriklausomos, padykusios, atsipalaidavimo virtuozės bei murkimo meistrės. Katės - šie nedideli, mieli plėšrūnai yra ne tik visame pasaulyje populiarūs augintiniai, bet ir svarbi žmonių istorijos dalis. Nuostabiosios, gracingosios murklės gyvena šalia mūsų jau ne mažiau nei 5000 metų ir tikrai nesiruošia niekur atsitraukti. Į savo šeimą priimdami kačiuką, kiekvienas tikimės turėti švelnų, žaismingą ir gražų kompanioną. Deja, kartais...
Įvairios
Didžiausiai Baltijos šalyse geležinkelių grupei „Lietuvos geležinkeliai“ priklausanti keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ praėjusiais metais vežė rekordinį skaičių keleivių – net 5,5 mln. Tai yra 6,7 proc. geresnis rezultatas, lyginant su praėjusiais metai. Augimas buvo stebimas visuose maršrutuose, o bendrovės vežimo pajamos preliminariais duomenimis didėjo 5 proc. „Mūsų tikslas – kurti naują keliavimo kultūrą ir tapti pirmuoju pasirinkimu keliaujant...
Įdomu!
Gražus žvilgsnis, grakšti eisena ir nuostabios akys - visa tai galite pamatyti prijaukintoje laukinių kačių veislėje - Karakale. Karakalai yra tokie pat egzotiški ir neįprasti kaip Bombėjaus katės, o, išvaizda, jie nėra prastesni už Egipto Mau. Jei Karakalą įsigijote dar visiškai mažiuką, tada 100% jis užaugs kaip malonus ir geras augintinis, jame nebus nei pykčio ir laukiškumo. Karakalai turi natūralų bendravimą ir draugiškumą, todėl perėjęs per savo nauj...
Įvykiai
Kilus sumaiščiai dėl žaliųjų rodyklių, Vyriausybė patvirtino, kad pastarosios galės sugrįžti į miestų sankryžas. Apie žaliųjų rodyklių grąžinimą metams dar antradienį pranešė Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, tikinęs, kad jos metams galės grįžti tik problematiškiausiose sankryžose, tačiau trečiadienį nutarta žaliąsias rodykles grąžinti visam laikui. Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio...
Būstas
2019-ieji Lietuvos NT rinkoje buvo pažymėti stebinančio aktyvumo ir sėkmės. Vilniuje, preliminariais „Citus“ duomenimis, per 12 praėjusių metų mėnesių parduoti 5 932 butai ir kotedžai – vidutiniškai, po 494 per mėn. arba po 16 kasdien. Per visus 2018 m. sostinėje parduotas 4 281 būstas (vid. po 357). Vilniaus naujos statybos būsto rinka augo 39%. Kaune, atitinkamai, 2019 m. parduoti 1 062 būstai (vid. po 88,5 per mėn.), 2018 m. – 752 (vid. po 63 per mėn.),...
Būstas
2019-ieji Lietuvos NT rinkoje buvo pažymėti stebinančio aktyvumo ir sėkmės. Vilniuje, preliminariais „Citus“ duomenimis, per 12 praėjusių metų mėnesių parduoti 5 932 butai ir kotedžai – vidutiniškai, po 494 per mėn. arba po 16 kasdien. Per visus 2018 m. sostinėje parduotas 4 281 būstas (vid. po 357). Vilniaus naujos statybos būsto rinka augo 39%. Kaune, atitinkamai, 2019 m. parduoti 1 062 būstai (vid. po 88,5 per mėn.), 2018 m. – 752 (vid. po 63 per mėn.),...
Įvairios
Jau ketvirtus metus vykstanti akcija „Parodyk augintiniui eglutę 2019“ šiemet pasiekė rekordą - per savaitę buvo surinktos net 20925 maisto porcijos prieglaudose gyvenantiems gyvūnams. Per praėjusius trejus metus gyvūnų prieglaudos sulaukė 25 tūkst. maisto porcijų, o šių metų rezultatas pralenkė lūkesčius - akcija sulaukė neįtikėtino žmonių įsitraukimo. Per keturis metus iš viso surinkta 46 tūkst. maisto porcijų beglobiams gyvūnams. Akcija „Parodyk auginti...