A. Mickevičius: „Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas“

Parfumeris Aistis Mickevičius (asmeninio archyvo nuotr.)

Žinomas radijo ir televizijos laidų vedėjas Aistis Mickevičius jau keletą metų atsiribojo nuo darbo pramogų versle ir atrado save naujame amplua – tapo parfumerijos žinovu. Prieš metus kvepalų ekspertas išleido ir pirmąją, darbus įrėminančią knygą – „Kvepalai“. Todėl šiandien siūlome apie kvepalus sužinoti daugiau tiesiai iš šio eksperto lūpų.

-Koks parfumeris Jums yra autoritetas? Kodėl?

-Man, kaip žmogui, giliai besidominčiam parfumerija ir ją kuriančiam, didelį įspūdį daro tie autoriai, kurių kurti aromatai galėtų būti vadinami efemeriškais, tačiau išliekamąją vertę turinčiais, meno kūriniais. Tarp daugybės savo srities profesionalų, visų pirma, išskirčiau legendinę prancūzų parfumerę Germaine Cellier, kūrusią parfumerinius šedevrus Robert Piguet mados namams („Bandit“, 1944; „Fracas“, 1948). Moteris to meto parfumerijos pasaulyje buvo itin retas reiškinys, tuo tarpu šios autorės aromatai, nors ir galėtų būti vadinami parfumerijos aukso fondu, tebėra aktualūs ir mėgstami šiandien. Nepaprastai žaviuosi prancūzų parfumerio Guy Robert‘o (1926 – 2012), ispanų Carloso Benaimo ir Alberto Morillaso kūryba. Mane, be abejo, žavi Jeano Claude‘o Ellenos minimalizmas (pvz., jo sodų ciklas, sukurtas kompanijai Hermes). Iš nišinės parfumerijos modernistų esu įkvėptas Dominique‘o Ropiono, Marko Buxtono, Antoine‘o Lie, Bertrand‘o Duchaufouro, Alessandro Gualtieri kūrybinių sumanymų. Taip pat jaučiu nenumaldomą parfumerinį potraukį tiems aromatams, kuriuos komponavo talentingoji Olivia Giacobetti. Visi mano išvardyti autoriai turi išsiugdytą savitą kūrybinį stilių, kuris jų olfaktorinius kūrinius daro išskirtiniais begalinėje aromatų jūroje.

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų, pirmiausia, pasitikime uosle. Ar sutinkate su tuo?

-Ieškodami sau patinkančių kvepalų mes tegalime kliautis šiais esminiais faktoriais – savąja uoslė ir savo oda. Uoslės pagalba išsirenkame tuos aromatus, kurie jaudina mūsų vaizduotę, suteikia komforto pojūtį, intriguoja, nuteikia harmoningai ir tai, beje, labai intymus ir individualus procesas. Kitas etapas – patikusį aromatą būtina išbandyti ant odos ir pasižiūrėti, kaip jis ant jūsų „guli“ (kaip skleidžiasi, kiek ilgai laikosi). Tai vieninteliai patikimi „lakmuso popierėliai“, kuriais vadovaudamasis žmogus turėtų rinktis parfumerijos produktus. Dėl šios priežasties absoliučiai nepatartina dovanoti kitam žmogui naujo, nežinomo aromato, nebent jūs tą žmogų pažįstate, kaip patį save.

-Ar reikia lavinti uoslę? Kodėl?

-Kalbant apie uoslę, labai gaila, kad evoliucijos eigoje žmonija visai apleido šį puikų savo pojūtį ir ėmė labiau kliautis rega ar klausa. Jei žmonės nuo gimimo treniruotų savo uoslę, galėtų užuosti tiek aromatinių niuansų, kiek šunys – virš tūkstančio. Taigi, teoriškai, kiekvienas iš mūsų galėtų išsiugdyti parfumeriui reikalingą techniką. Deja, apleidę uoslę, atbukinę ją, šiandien dažnai nesugebame aplinkoje užuosti ir tiksliai identifikuoti elementariausių kvapų.

-Kokie buvo Jūsų pirmieji kvepalai?

-Pirmąjį aromatą dovanų dar gavau paauglystėje. Tai buvo tų laikų šedevras – kompanijos Dior vyriškasis bestseleris „Fahrenheit“. 1988-ais metais Jeano Louis Sieuzaco ir Maurice‘o Roger sukurta moderni kompozicija išsiskyrė iki tol vyravusių vyriškų kvapų plejadoje novatorišku „skambėjimu“, parfumerinių medžiagų panaudojimu, netipine odinių aromatų kompozicija. Aišku, šių niuansų aš tuo metu nežinojau, aromatas mane patraukė tuo, jog jo kvapas buvo kažkoks neapčiuopiamas, paslaptingas, abstraktus. Vėliau sužinojau, jog „Fahrenheit“ kompozicijoje panaudota didelė koncentracija magiškosios Iso E Super molekulės, taip mėgstamos kvapų pasaulio modernistų. Prisipažinsiu, tai vienas mėgstamiausių mano parfumerinių ingredientų, suteikiantis aromatui aksominį minkštumą, vitališkumą ir tą nenusakomą abstraktumo pojūtį.

-Kaip manote, koks Jūsų kuriamų kvepalų išskirtinumas?

-Man, kaip ir kiekvienam nišiniam autoriui savamoksliui, būdingas savitas požiūris į parfumeriją, kuriam įtakos beveik nedaro klasikiniai kūrybos principai. Taip, yra bendro pobūdžio taisyklės, tačiau savo klientams aš daugiausia kuriu individualiai, tad leidžiu sau daug improvizuoti ir eksperimentuoti. Tie, kurie kvėpinasi mano kurtais aromatais, sako, kad jų su niekuo nesumaišysi. Ir tai labai džiugina. Šiuo metu mano parfumerinių eksperimentų lauke – natūralių ingridientų ir inovatyvios sintetikos kombinacijos. Pamažu gimsta graži botanistinė aromatų kolekcija, kurią ateityje planuoju pristatyti publikai kvapų parodos formatu.

-Kokios kvepalų mados ir tendencijos šiandien?

-Parfumerija yra ta sritis, kuri iš esmės negeneruoja jokių madų ir tendencijų. Kaip jau sakiau, aromatai – tai labai individualu. Atrasti savąjį aromatą, tai kaip suformuoti savo aprangos stilių. Mados čia bejėgės. Tačiau, kaip tai bebūtų paradoksalu, žvelgiant globaliai, šiuo metu yra nepaprastai madinga nišinė, ekskliuzyvinė parfumerija, kuri išgyvena tikrą piką. Tad prekiniai ženklai laviruoja tarp noro išlikti išskirtiniais, nišiniais ir noro patikti daugumai, didinti apsukas, gamybą, pardavimus. Taigi, niša yra madinga, nors tai, kas madinga, negali būti niša.

-Ar galioja kvepalų sezoniškumas, kokius kvepalus rinkis vasarą, o kokius žiemą?

-Be abejo. Orai turi nepaprastai daug įtakos renkantis aromatą. Juk alinančiai karštą vasaros dieną tikrai nesinori kvėpintis sunkiais, svaigiais kvepalais, tuo tarpu šaltą žiemą retas kuris mėgsta vasariškos gaivos purslus. Mūsų kraštuose sezoniškumas pakankamai gerai išreikštas, tad reikėtų pagalvoti atitinkamai ir apie skirtingus aromatus kiekvienam metų laikui.

-Kokius aromatus patartumėte naudoti ryte, dieną ir vakare? Kodėl?

-Ryte – lengvesnius, mažesnės koncentracijos, vakare – sunkesnius. Bet šiaip jau čia labai individualu ir nelygu, kur tas pasikvėpinęs žmogus eina. Tik reikia atsiminti vieną paprastą taisyklę – jeigu aromatas jums labai patinka, visai nereiškia, kad jis patinka ir visiems aplinkui, tad nereikėtų jo padauginti. Antraip rizikuojate susilaukti ir nemalonių reakcijų savo atžvilgiu. Aromatas – tai dar vienas, nematomas rūbas, mūsų vizitinė kortelė, kuri palieka vienokį ar kitokį įspūdį apie jus, suteikia daug neverbalinės informacijos.

-Koks svarbiausias patarimas, renkantis kvepalus – aromatas ar gamintojas? Kodėl?

-99,9 procentai žmonių nei žino, nei įsivaizduoja, kur gaminami kvepalai, nes ant pakuotės paprastai rašomas tos kompanijos, kuri išleido (o ne pagamino) aromatą, pavadinimas. Tie patys 99,9 procentai dažniausiai nieko nežino ir apie tų kvepalų autorius, nes autoriai taip pat nerašomi (išskyrus pavienius atvejus) ant pakuotės. Tad nesiblaškykite ir rinkitės kvapą, nes kvapas yra mūsų sielos veidrodis, jis atspindi mūsų skonį, išprusimą, mintis, galimybes ir daugybę kitų dalykų. Nesivaikykite madų, būkite originalūs, ieškokite tik jums patinkančio ir tinkančio aromato.

-Kiek Jūsų, kaip profesionalo nuomone, verta mokėti už kokybiškus kvepalus?

-Tiek, kiek už juos prašo. Pigių ir kokybiškų kvepalų, kaip ir drabužių, batų, rankinių, baldų, automobilių, gėrimų, papuošalų ar ko kito – nebūna. Tai prieštarautų logikai ir sveikam protui. Jei renkatės išskirtinius, nišinius aromatus, turite suvokti, jog tai ne tik parfumerinis produktas, bet ir meno kūrinys, kurio idėjai perteikti panaudoti kvapų menininko protas, išmonė, techninės žinios. Todėl vertėtų susilaikyti tik vienu atveju – kai kvepalų flakonas yra daugiau žadantis nei pats kvapas.

interviu kvelapai parfumeris aromatas AistisMickevičius
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Lietuvoje užkastas 1000 EUR lobis ir visi kviečiami į lobio paieškas. Taip sutelktinio finansavimo platforma „Profitus“ nusprendė pažiūrėti, kiek lietuvių pasiruošę atsistoti nuo fotelių dėl 1000 EUR ir kibti į paieškas. Lobio paieškos prasideda spalio 14 d. ir visi nusprendę dalyvauti paieškose kiekvieną dieną gaus užuominas, kur yra užkastas lobis. Sutelktinio finansavimo platformos „Profitus“ rinkodaros vadovas Egidijus Sys pasakoja, kad paieškose gali...
Įvairios
Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10,000 iki 95,000 km pradėtas rekonstruoti pagal automagistralėms keliamus reikalavimus. Po rekonstrukcijos minėtu ruožu bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą ir 110 km/h greičiu žiemą. „Transporto srautas tarp Vilniaus ir Kauno magistralėje A1 yra didžiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Tad eismo sąlyg...
Verslas
„Nokia“ telefonų gamintojai „HMD Global“ šiandien pristatė naujus „Nokia“ telefonų ir jų priedų modelius ir paskelbė, kada Lietuvos rinkoje bus galima jų nusipirkti. Pristatyti du išmanieji – „Nokia7.2”, „Nokia 6.2“ ir trys paprastesni, funkciniai „Nokia“ telefonai – „Nokia Tough 800”, „Nokia 2720 Flip“ ir „Nokia 110“. Belaidės „Nokia Power Earbuds“ ausinės mes iššūkį panašiems produktams rinkoje tiek kainos, tiek techninių savybių prasme. Patenkinti bus...
Būstas
Namo statybos – sudėtinga, daug laiko ir piniginių investicijų reikalaujanti tema. Tačiau kartu tai svarbus žingsnis kokybiško gyvenimo link, kurį privalu žengti teisinga linkme. Apie namo statybas ir brangiausiai kainuojančias klaidas namų apdailos centre „Unideco“ vykusiame seminare pasakojo „ABC namas“ bendraįkūrėjas Aurelijus Bambalas. Šiandien vartotojams ypač svarbus turto likvidumas, ar ateityje bus lengva būstą parduoti, išnuomoti. Pasak seminaro l...
Įvairios
Ar žinote, ką naujo moka ir gali jūsų išmanusis telefonas? „Google“ ir „Apple“ jau pristatė naujausias savo mobiliųjų operacinių sistemų versijas – „Android 10“ ir „iOS 13“. Jei dar neišstudijavote visų naujovių, pasiruoškite būti nustebinti – atraskite valdymą gestais, mėgaukitės tamsiojo ekrano privalumais, kurkite savo „memodžius“ ir pan. „Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė apžvelgia svarbiausias ir įdomiausias „Android 10“ ir „iO...
Kultūra
Į Lietuvą atkeliauja po visą pasaulį gastroliuojantis profesionalus teatras „TNT Theatre Britain“, kuris jau 4 dešimtmetį sėkmingai bendradarbiauja su prodiusavimo kompanija „American Drama Group Europe“. Šio teatro unikalumas slypi tame, jog jis neturi savo teatro patalpų. Nors ir repeticijos vyksta Miunchene, „TNT Britain“ keliauja po visas Europos šalis bei plečiasi į Aziją ir P. Ameriką. Viskas prasidėjo dar praeito amžiaus 8 dešimtmetyje, kai amerikie...
Įvairios
Daugiau nei milijardą aktyvių vartotojų visame pasaulyje turintis socialinis tinklas „Instagram“ pasižymi įkvepiančiu turiniu įvairiose srityse, viena jų – kelionės. Visame pasaulyje galima atrasti įspūdingų vietų, kuriose kiekvienas norėtų įsiamžinti ir vaizdingais kadrais pasidalinti su savo sekėjais. Kelionių organizatorius „Novaturas“ išskyrė 10 „Instagram“ kadro vertų vietų, kurias rekomenduoja aplankyti keliautojams. „Stebuklų sodas“ (Dubajus, JAE) V...
Lietuvoje
Per pirmą 2019 pusmetį, atlikdami savo darbą, nuo agresyvių šunų nukentėjo net 12 Lietuvos pašto laiškininkų ir ši tendencija nedžiugina – tokių atvejų kasmet daugėja 30 proc. Kad darbuotojų sužalojimų  sumažėtų, spalio mėnesį Lietuvos paštas pradėjo prevencinę kampaniją „Šuo (ne)kanda“: jos metu pašto skyriuose gyventojams nemokamai dalinami specialūs lipdukai, skirti pažymėti kiemus, kuriuose yra palaidų šunų, gyventojai į pašto dėžutes gaus į šią proble...
Įvairios
Prieš kelerius metus iš valstybės išsinuomoję žemę vystytojai, šiuo metu aktyviai dirbantys ties šių teritorijų vystymo klausimais, staiga pasijuto lyg nusipirkę katę maiše. Vos per pastaruosius trejus metus pasikeitęs dvidešimtmetį egzistuojančio teisinio reguliavimo interpretavimas gali akimirksniu jiems virsti milžiniškais nuostoliais, o problemiškų Lietuvos miestų teritorijų vystymą įšaldyti dešimtmečiams. Toks scenarijus, pasak Mindaugo Statulevičiaus...