Jungiasi Talinas ir Helsinkis. Ar susijungs Vilnius ir Kaunas?

Atstumas tarp Talino ir Helsinkio yra toks pat kaip tarp Vilniaus bei Kauno. Estai su suomiais kuria susisiekimo sistemą, kuri įgalintų šį 100 km atstumą įveikti per 20 min.

Lietuvos Bendrajame plane yra įtvirtintas mūsų sprendimas sujungti laikinąją sostinę su nuolatine. Tiesiant greitojo geležinkelio liniją nuo Pilaitės iki „Rail Baltica“ trasos ir Tarptautinio Kauno oro uosto, reikėtų įveikti 80 km atstumą. Judant tuo pačiu greičiu kaip ir estai, mes šį atstumą įveiktume per 15 min. Tokios trasos įrengimas būtų apie 20 kartų pigesnis nei Estijos ir Suomijos atveju, nes estai priversti kasti 50 km tunelį po Baltijos jūra. Mūsų trasa nuo Rykantų eitų šalia esamos geležinkelio trasos, tik būtų šiek tiek tiesesnė. Tiek estus su suomiais, tiek mus paremtų ES, nes tai „Rail Baltica“ trasos dalis ir prie šio geležinkelio numatyta prijungti visų šalių sostines.

Ar jos bus prijungtos, didžiąja dalimi priklausys nuo tų šalių visuomenių ir jas atstovaujančių politikų sprendimų. Estijos ir Suomijos vyriausybės bendradarbiaudamos planuoja ir organizuoja šio projekto įgyvendinimą. Joms talkina kelios privačios įmonės, sukurta speciali ekspertų grupė.

Lietuvoje prieš 15 metų suplanuoto dvimiesčio projektas valdžios dėmesio nesulaukia. Į piliečių asociaciją „Metro sąjūdis“ susibūrę įvairių sričių specialistai yra numatę greitojo geležinkelio liniją tarp Vilniaus ir Karmėlavos ir šios trasos jungtį su Vilniaus metro linija Pilaitėje.

Šalia greitojo geležinkelio galinių stočių siūloma privataus verslo iniciatyva pastatyti po keletą administracinių pastatų, kuriuose nuomos pagrindais galėtų įsikurti ministerijos. Taip būtų realizuotas sprendimas dalį ministerijų iškelti už miesto ribų, o dalį perkelti į Kauną. Jeigu šias ministerijas skirtų tik 15 minučių kelio, atkristų visos išlaidos jų perkėlimui, nes tai būtų padaryta privačiomis lėšomis.

Tačiau nereikia apie tai galvoti tik rinkimų į valdžią metu ir manyti, kad tokius projektus galima realizuoti tik už valdiškus pinigus per vieną politinę kadenciją.

Tenka apgailestauti, kad, skirtingai nei Estijoje su Suomija, Lietuvoje nesusitelkia kritinė masė žmonių, kurie mąstytų ambicingai ar bent sektų netolimų kaimynų pavyzdžiu. Reikia tikėtis, kad šia patirtimi pasinaudos nauji Vilniaus ir Kauno merai.

Juozas Zykus, asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininkas

GELEŽINKELIS RAIL BALTICA METRO DVIMIESTIS VILNIUS KAUNAS METRO SĄJŪDIS NUOMONĖ
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Kiekvienais metais rugsėjo 22-ąją dieną Europos Sąjungoje ir pasaulyje minima „Diena be automobilio“. Atsiliepdamos į Susisiekimo ministerijos kvietimą, nemažai šalies savivaldybių suteiks galimybę miestų gyventojams nemokamai važiuoti miesto viešuoju transportu arba populiariais užmiesčio maršrutais. „Dėmesys tvariam transportui kasmet vis didėja. Miestų savivaldybės deda dideles pastangas atnaujinti viešojo transporto parkus, plečiama infrastruktūra dvir...
Kultūra
Birželio pradžioje patalpų Vilniaus spaudos rūmuose duris užvėręs rekonstrukcijai Keistuolių teatras pradeda jau 32-ąjį sezoną. Šie metai trisdešimtąjį jubiliejų mininčiam teatrui – kupini kelionių po visą Lietuvą: kol namų salėje pluša darbininkai, kūrybinė Keistuolių komanda su savo spektakliais aplankys per 13 skirtingų miestų, o rudens pabaigoje trumpam sugrįžę į gimtąsias patalpas pristatys dvi premjeras vaikams ir jaunimui. 30-uosius veiklos metus šv...
Įvairios
Siekiant pagerinti eismo saugą, magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda planuojama įrengti 49 naujas greičio valdymo ir įspėjimo sistemas. Svarbi jų dalis – elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai, galintys riboti leistiną greitį pagal susidariusią situaciją. „Pažangus eismo valdymo būdas ypatingai svarbus tokioje intensyvaus eismo magistralėje kaip Vilnius–Kaunas. Kintamos informacijos kelio ženklai papildomai ribos leistiną greitį esant rizikin...
Įvykiai
Pasižvalgyti ir susipažinti kaip organizuojamas ir valdomas visos šalies traukinių eismas, pasidaryti asmenukę šalia lokomotyvo, pasivėžinti rankine drezina, pamatyti 40 tonų galios kraną ir sužinoti kaip formuojami krovininių vagonų sąstatai – visa tai ir dar daugiau galėsite rugsėjo 13-21 dienomis. AB „Lietuvos geležinkeliai" kviečia į 9 dienų ekskursijų ir renginių ciklą, leisiantį artimiau susipažinti su Lietuvos geležinkeliais, dar nematytomis industr...
Įvairios
Atvykus į oro uostą ne vienam keliautojui sukirba klausimas – kaip kuo greičiau ir be vargo praeiti keleivių saugumo patikrą? Aviacijos ekspertai teigia, kad ji tetruks vos kelias minutes, jei kai kuriuos darbus padarysite dar būdami namuose ir prisiminsite, kokių daiktų į bagažą dėti negalima. Skysčius geriau susipakuoti dar namuose Oro uoste prieš aviacijos saugumo patikrą keleivių prašoma pateikti kai kuriuos iš savo vežamų asmeninių daiktų, pavyzdžiui,...
Įvairios
Skrydžių baimė apkartina didelės dalies žmonių keliavimą, atostogas, sukelia įvairių nepatogumų. Ir nors to priežasčių yra daugybė, tačiau kiekvienu atveju žmonėms įmanoma padėti, teigia 25 metų patirtį aviacinės psichologijos srityje turinti psichologė, VGTU ir VU dėstytoja dr. Liudmila Lobanova. „Visi dėl kažko nerimauja. Keliaujant lėktuvu nerimas atsiranda dar prieš skrydį, net nepasiekus oro uosto – norima nepavėluoti, neužtrukti saugumo patikroje ir...
Sportas
Lietuvos rinktinės žygis FIBA pasaulio taurėje baigsis jau po antrojo etapo – tai paaiškėjo po to, kai Dainiaus Adomaičio auklėtiniai L grupės rungtynėse 78:75 (14:26, 26:24, 14:15, 21:13) nusileido Prancūzijos komandai ir prarado net ir teorinius šansus žengti į tolimesnį etapą. Tuo tarpu kelialapius į ketvirtfinalį užsitikrino Prancūzijos ir Australijos komandos, kurios, likus vienerioms grupės rungtynėms, Lietuvos komandą lenkia dviem pergalėmis. Po pir...
Sportas
Lietuvos krepšininkai (2-1) FIBA pasaulio taurės turnyro H grupės mače su australais (3-0) ilgai vijosi varžovus, ketvirtame kėlinyje jau turėjo iniciatyvą savo rankose, tačiau nesėkmingai sužaidė dvikovos pabaigą ir turėjo pripažinti varžovų pranašumą 82:87 (19:27, 22:25, 19:16, 22:19). Toks rezultatas reiškia, jog lietuviai H grupėje liko antroje vietoje ir kito etapo varžybas pradės be įskaitinės pergalės. L grupės kovose lietuvių lauks Prancūzijos ir D...
Įvairios
Tragiškas vilniečio jaunuolio likimo posūkis Kipre – kaklo lūžis, paralyžius, nesėkminga operacija, skausminga asmeninio gyvenimo drama „Nelaimė man atsitiko Kipre, kur atvažiavau padirbėti, – pasakoja vilnietis Liusjenas Aukštuolis. – Lietuvoje buvo pats 2008-ųjų krizės įkarštis, darbų statybose nebuvo. O aš jau buvau vedęs, turėjau išlaikyti šeimą, skambinau visur, ieškodamas nors kokio darbo. Tuo metu man paskambino pusbrolis iš Kipro, papasakojo kaip t...